Sierpień 24 2020 0Comment
smarowanie łożyska

Do czego używany jest smar przemysłowy?

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii i coraz bardziej zaawansowaną konstrukcją maszyn konieczne jest konsekwentne ulepszanie także i produktów smarnych. Poznaj ich rodzaje i dowiedz się, gdzie mają największe zastosowanie.

Charakterystyka smarów przemysłowych

Użytkowanie wysokiej jakości smaru o właściwościach ściśle dostosowanych do określonego celu to podstawa sprawności działania maszyn – również tych przeznaczonych do codziennego użytku. Substancja ta wpływa na obniżenie tarcia pomiędzy poszczególnymi elementami maszyny podczas jej pracy.

Smary przemysłowe to substancje produkowane zarówno w stanie ciekłym, jak i półpłynnym oraz stałym. Ich działanie polega na tworzeniu na nasmarowanych powierzchniach powłoki zwiększającej poślizg i niwelującej zużycie komponentów w wyniku tarcia. Mniej więcej 70% preparatu to olej bazowy, który połączony zostaje m.in. z substancjami zagęszczającymi oraz mającymi zapewnić mu preferowane cechy, jak np. zapobieganie korozji.

Konsekwentne rozprowadzanie smaru na elementach mechanizmów to gwarancja uniknięcia licznych niedogodności, które w dalszej perspektywie mogą przyczynić się do znacznie poważniejszych problemów – takich jak np. korozja, łatwe nagrzewanie się maszyny podczas pracy czy szybkie zużywanie się poszczególnych komponentów. Charakterystyczna konsystencja smaru chroni ponadto wnętrze konstrukcji przez gromadzeniem się zabrudzeń w jej szczelinach.

W ofercie sklepu Rimeks dostępne są różne rodzaje smarów przeznaczonych do specyficznych zastosowań. Są to m.in.:

  • smary z dodatkiem dwusiarczku molibdenu – inaczej smary molibdenowe. Stanowią one rodzaj smarów litowych – zawartość dwusiarczku molibdenu umożliwia efektywne wykorzystywanie ich przy niskich obrotach oraz znacznych obciążeniach, dlatego są one szeroko wykorzystywane m.in. w rolnictwie, przemyśle mechanicznym czy motoryzacji;
  • smary grafitowe – wytwarzane z użyciem pyłu grafitowego. Doskonale sprawdzą się jako środek do przegubów oraz konserwacji elementów poddawanych szczególnemu obciążeniu. Mogą być również stosowane w charakterze smarów montażowych;
  • smary bentor – dzięki specyficznemu składowi są one nietopliwe i odporne na działanie wilgoci. Stosowane m.in. do smarowania powierzchni trących o stałej temperaturze pracy utrzymującej się pomiędzy 120 a 200 stopniami Celsjusza.

Oprócz tego sklep oferuje także smary łożyskowe ŁT43, łożyskowe wielofunkcyjne ŁT 4S4, z dodatkiem EP, EP2, EPX 00-000 oraz podwoziowe STP.